Bosch TES50321RW zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TES50321RW zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

M.A. 28-08-2016

veel keuze in koffie sterkte

Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Wij hadden een Saeco die helaas terug moest voor een nieuw onderdeel. Dat was niet meer leverbaar en wij konden (met bijbetaling) de Bosch krijgen. Wij konden de twee merken dus goed vergelijken. Minpunten van deze Bosch: steeds een signaal: lekbak legen, bij een bijna lege bak :( De temperatuur v.d koffie is VEEL te laag. Apparaat valt vaak in storing, tijdens het maken van koffie. Dan krijg je een half "bakje" met ??? kwaliteit. vaak signaal: "schuimer trekken"??? terwijl er niets aan de hand is. Ondanks smering, kraakt en knarst de "Zetgroep", heel irritant na reiniging. Gelukkig hebben wij verstand van techniek maar, het apparaat is te (duur en)ingewikkeld voor mensen zonder, deze kennis.

Pluspunten

• goede afstelling mogelijk
  • handig melkschuimer
  • handig theewater

Minpunten

• lekbak legen bij lege bak
  • M.schuimer reinigen :(
  • theewater te koud
  • valt vaak in storing
  • Groot i.d keuken

lainy 09-10-2018

Ik heb hetzelfde probleem, ben Miele gewend en daar heb ik 15 jaar probleemloos mee gedaan. Bij de machine van Bosch moet ik na 3 kopjes koffie de lekbak (die helemaal niet vol is) legen. Doe ik het niet, dan kan ik geen koffie tappen... dus echt een ergernis. Koffie is wel heet, maar niet als ik met melk werk, dus alleen zwarte koffie is lekker op temperatuur. ik heb geen verstand van techniek, maar wel 5 jaar garantie op het product. Ik heb het probleem uitgelegd en ze sturen een monteur... we gaan het zien

pageman 29-05-2013
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Koffie is echt te koud, ondanks dat Bosch beweert dat het volgens de norm is! Als het water bijna op is, krijg je toch een half bakkie!

klaas henk 27-09-2012
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Prima koffie als het apparaat werkt. Mijn vorige Bosch had veel minder onderhoud nodig en het binnenwerk hoefde niet schoongemaakt te worden. Helaas werkt dit apparaat niet naar behoren, indien er te weinig water en/of bonen inzit krijg je toch koffie. Mijn vorige Bosch deed dit niet. Eveneens lekt het apparaat en als je het binnenwerk niet tijdig (eens per maand) schoonmaakt drijft het apparaat van het aanrecht. Eveneens moet ik vaak 2 maal op start drukken alvorens ik koffie krijg omdat het apparaat aangeeft dat de schuimer schoongemaakt moet worden? (deze schuimer gebruik ik niet. Helaas is mijn Bosch TES50321RW niet meer in staat om bonen te malen, en dat is wel erg snel na 4 maanden. Op naar de winkel dus

steins87 20-09-2012
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Na veel wikken en wegen toch het Bosch apparaat gekozen. Het is een mooi en heel goed te bedienen apparaat. Voor ieder kopje kun je kiezen of je een kleine espresso, normale espresso, kleine cafe crème, normale cafe creme of grote cafe crème wilt en met de draaiknop eronder of je die zeer slap, slap, normaal, sterk, double shot + of doubel shot ++ wilt hebben. Zo kun je ieder kopje zeer gemakkelijk instellen met name vergeleken met andere apparaten in deze klasse.

De melkschuimfunctie werkt ook heel goed. Het schuim is goed alleen lijkt het erop dat de melk toch niet voldoende verhit wordt. De koffie/espresso is heerlijk heet maar de cappucino is wel warm (drink temperatuur) maar als deze niet gelijk gedronken wordt zal hij snel afkoelen.

Een zeer belangrijk punt is het kiezen van goede bonen!!! Ik heb gelijk AH Excellent en Douwe Egberts bonen gekocht en kreeg continu de melding ''bonen bijvullen''. Na telefonisch contact met Bosch zeiden zij dat deze merken bekend staan om hun vettigheid en dat deze dus problemen geven. Daarna dus andere bonen geprobeerd (100% arabica van Hema) en die werkt perfect.

Al met al ben ik tot nog toe zeer tevreden. Wel is het jammer dat je dus niet alle bonen kunt gebruiken die wel geschikt zouden moeten zijn voor de volautomaat.

cgml 17-01-2012
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Heb hem het hele weekend uitgebreid getest, smaak is veel beter maar temperatuur blijft voor mij te laag. Wel warmer dan bij het vorige exemplaar.
Als je de koffie na het zetten even in de magnetron zette dan was het prima. Maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Ook de kopje voorverwarmen en de heetste stand instellen zorgen niet voor een warm bakkie koffie.
Alles is prima aan dit apparaat behalve de temperatuur, dat verwacht je niet van Bosch en Siemens, ga me nu op andere merken richten. Weet niet goed waar ik nu een laag cijfer moet geven ivm de temperatuur, zet de 5 daarom maar bij mogelijkheden vanwege de onmogelijkheid een warm bakkie te zetten.

cgml 12-01-2012
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Was dus toch een maandagochtend exemplaar, heb nu een nieuw exemplaar van Blokker gekregen, koffie is nu wel heet, kan ook mijn hand niet meer onder de uitloop houden. Koffie smaakt gelijk stukken beter, goed zelfs, ben volop aan het experimenteren. Opgeschuimde melk en het hete water zijn nu beide ook heet. Wat wel belangrijk blijft is om de bekers, kopjes en glazen voor te verwarmen, maar als ik het zo lees bij andere machines dan is dat wel normaal.
Wat ook opvalt is dat het residu van de koffie (de prut zeg maar) er anders uitziet, veel droger en het lijken wel koekjes, schijnt ook normaal te zijn gelukkig. Daarom de cijfers aangepast.

cgml 05-01-2012
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

Had hem een week in mijn bezit, maar heb hem weer geretourneerd naar de leverancier. Koffie is niet warm genoeg, ook niet na voorverwarmen van kopjes, bekers of glazen.
Ook heet melkschuim bereiden voor de cappuccino is niet mogelijk, dit is ook niet warm genoeg.
Als laatste is het hete water is niet heet genoeg, hooguit warm, je kunt gewoon je hand onder de uitloop houden zonder je te branden, dat kun je bij de koffie ook overigens.
Dus vandaar mijn lage waarderingen. De smaak (5) kan natuurlijk te maken hebben met de lage temperatuur en de soort koffiebonen, mogelijkheden zijn er meer dan voldoende, gebruikersgemak is gewoon goed, vormgeving is een kwestie van smaak en voor duurzaamheid geef ik voorlopig een 5 om bovengenoemde redenen.
Hij wordt nu eerst getest door de leverancier (Blokker) en als mijn klachten gegrond zijn dan krijg ik een nieuwe. nu maar hopen dat het een maandagochtend exemplaar is geweest.

bk60 03-11-2011
Geschreven voor: Bosch TES50321RW zilver

fantastisch apparaat heerlijke koffie en makkelijk te gebruiken opschuimer apparaat geeft alles zelf aan wat er moet gebeuren zoals reinigen, legen en vullen.